onsdag 25 mars 2015

Varma dagar.

De senaste dagarna har varit riktigt varma och sköna. Runt 20 grader.

I går blev det ett besök i Nea Chora där ett svenskt par har bott under vintern. Roligt att se deras lägenhet som egentligen är ett hotell.
Vi promenerade runt vid havet och i de gamla gränderna. Det är en väldigt trevlig stadsdel som jag kanske kunde tänka mig att bo i om jag tröttnar på att bo här ute i Kalamaki.
Eftersom jag bor på landet i Sverige kunde det vara kul att som motsats bo lite mer centralt.
Det är inget som är aktuellt ännu i alla fall.
Jag fotade mycket men bara med kameran och eftersom jag inte kan föra över bilderna till datorn får jag vänta med att visa dem här tills jag är tillbaka hemma i Sverige igen.

Just nu är elektriker Apostoli här och fixar en del i lägenheten. Han har satt upp en lampa över diskbänken och en ny kontakt som vi har smachat kommer också på plats. Viktigast av allt! Den hemska nödbelysningen i trappan ska monteras ner. Det har jag väntat på i två år!!

I dag har jag fotat lite i lilla Diktynnis byn med mobilen.
Nu börjar det blomma lite överallt.
Plommonträdet som vi trodde hade dött blommar så här vackert.



Krassen växer vilt här blandad med Afrikansk margurit.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar