onsdag 28 maj 2014

Klippt mig.

I går var jag för första gången och klippte mig här i Grekland.
Innan jag åkte hit var jag hos frisören hemma i Lerum. Jag har ett stamställe som jag gått till i många år och alltid varit helnöjd. Nu de senaste gångerna har jag blivit så missnöjd med klippningen där.
Så, nu tänkte jag prova här i landet där de är vana vid grekernas tjocka härliga hår. Skulle de klara mitt?
Resultatet blev bra och hon var väldigt noggrann förutom att båda sidorna inte såg riktigt lika ut vilket de borde eftersom jag har en pagefrisyr.
Fram med saxen och så var det åtgärdat.
Det bästa av allt är priset! 10 euro. Det ska jämföras med 340 kronor som jag ger i Sverige.



Idag är jag uppe med tuppen. Grannen och jag har bestämt att vi ska ta ett morgondopp och efter det blir det frukost hemma på balkongen,
Jag hoppas vi kan göra det till en vana för jag känner att jag behöver få rutin på promenerandet igen.



Nu blir det mycket bad och sol och igår var vi i Agio Apostoli vid en av vikarna. Där kostar solstolarna 3.5 euro och det är det dyraste hittils. För det får man en solstol och en parasoll. Funderar på att köpa mig en liten strandstol för går man till stranden varje dag under en hel sommar blir det mycket pengar att spara.
Det är ju en helt annan sak om man kommer hit för en eller två veckor då tycker jag absolut att man ska gynna de som sköter om stranden.



Ha en fin onsdag kära vän.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar