måndag 19 maj 2014

På banan igen.

SÅ mycket som har hänt sedan jag kom hit för drygt 4 veckor sedan. Det har inte varit många kvällar som jag har varit hemma. Det har blivit många middagar hemma hos vänner och mycket att bara träffas på någons takterass för lite vin med tilltugg.
I fredags ordnade jag en liten enkel avskedsfest för mina närmaste grannar Anita och Björn som förgyllt vår tillvaro i sex veckor.
Tack ännu en gång för alla skratt och för att ni är så härliga människor. Det blev så tomt utan er.

De senaste veckorna har jag varit sjuk så nu hade jag mycket att ta igen. I går ägnade jag hela dagen till att storstäda då även båda balkongerna och i natt regnade det rött nedfall så nu är det bara att göra om det igen.

Idag tog Anita och jag en promenad vid havet. Badade bara fötterna men snart får det bli bad på riktigt. Vill bara få bort min infektion helt och hållet först.
Vädret kunde vara bättre, molnigt och lite små regnskurar och ca 20 grader.

I torsdags var det marknad igen och bilderna kommer därifrån.

Det var avspårrat i stan för någon höjdare var i antågande.
Middagsgänget med från vänster Berit, Hasse, June, Bosse, Anita, Björn och Anita. Gitte var också med men lyckades att inte komma med på bilden. Inga flera middagsbilder , jag lovar. Det här är bara ett undantag för gränden vi satt i är så mysig.
Jag åt Shrimp saganaki. En ost och tomatröra med räkor. Jättegott.



Ha en fin vecka var du än befinner dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar