fredag 30 maj 2014

Rött nedfall.

I går regnade så idag vet vi alla på den här ön vad vi gör. Vi torkar och skurar och spolar för allt är täckt  av ett tunt lager med sand. Regnet förde med sig sand från någon öken i närheten.

Det är den tråkiga biten som jag hört om men aldrig har upplevt.

Idag hade jag tänkt att baka lite för jag får besök nästa vecka men nu får det bli den stora skura dagen. Jag har två balkonger och en stor uteplats så det kommer att ta sin lilla tid.
Henrik jag lovar att försöka att hinna med att baka din favoritkaka också.

Som ni säkert har förstått är det käre maken som kommer ner en vecka och det ser jag fram emot.

Så här ser balkongen ut:







Det svåraste är att få bort sanden, som har satt sig ordentligt fast på blommorna.

Jag beklagade mig för en vän för en liten stund sedan, som då snabbt svarade att det inte är ett dugg synd om mig och det kan jag nog hålla med om. Vad gör det med lite arbete när man har den här utsikten. Det gäller bara att höja blicken ibland. Dessutom är det en härligt varm dag.
Idag är medelhavets vatten djupt blått. Det skiftar från dag till dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar