onsdag 14 maj 2014

Lite av varje.

Nu är jag rejält trött på att inte bli bra. Jag har en eländig hosta som gör att jag inte ens får frist att sova om nätterna.

Jag dricker mitt ingefärsvatten med honung och det lindrar både hostan och det halsonda.

Nu vill jag bli frisk så jag kan promenera och bada och en massa annat kul.

I dag har vi 35 grader i skuggan och friska sydliga vindar. En liten förvarning inför kommande tider.

Eftersom jag hållit mig hemmavid i en vecka nu kommer det bilder härifrån.



Kasper brukar hälsa på och här har han hittat favoritpläden igen. I går såg han inte så här rofylld ut. Han och Gäsper blev kastrerade och när de kom tillbaka hem var de fortfarande väldigt ostadiga på benen och bakkroppen ville gå åt ett häll och framdelen åt ett annat. det höll i sig i många timmar och Kasper blev med jämna mellanrum helt hysterisk och slängde sig mot fönster och dörrar. Stackarn. i dag är friden återställd.

En favoritblomma som är väldigt tacksaam i det här klimatet.


Gittes ingång och varning för hennes stora hemska hund, lilla Molly.


Det händer saker i rabatten lite då och då.



Ur en annan vinkel. Vårt stenparti har börjat ta form.


Nu blommar granatäppel-


trädet så vackert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar