måndag 8 december 2014

Föregående vecka.

Efter en underbar vecka med svenskt sommarväder har temperaturen sjunkit något och vi har en dag med regn.
Katterna mår mycket bättre nu och håller på att rasera hela mitt hem. De vill ut men får vackert stanna inne tills de fått den första vaccinationen mot kattinfluensan-

Den vilda honan var som uppslukad av jorden i onsdags så det blev en väninnas hona som blev steriliserad i stället.

På grund av att My varit sjuk verkar det som att jag får betala hennes operation själv ca 150 euro. Otur!!

I onsdags var det syjunta igen och nu är julkuddarna färdigstickade. Två olika mönster som framgår av bilderna.
Det färdiga resultatet får du se när jag sytt ihop kuddarna.
 


I torsdags var det dags för middag med andra skandinavier. Alltid lika trevligt. Bilder kommer senare om jag hittar kabeln till att flytta bilderna från kameran till datorn. Borta just nu.

Lördagkväll och glöggkväll hos finska Arja. God middag bjöds vi också på. En mysig och trevlig kväll med de närmaste vännerna. Denna lilla fina väska fick jag av Inga-Lill som just kommit hem från en tripp till Istanbul.



Förra veckan hann jag också med att koka grapefruktmarmelad. Den blev lite besk men god.


Hoppas att du får en fin vecka och att solen visar sig.

2 kommentarer:

  1. Typisk at de forsvinner når det er snakk om veterinær! Tror d føler d på seg. Om dere får tak i henne senere så blir jeg med på å betale operasjonen.
    Her er det storm og regn nå, så det er nok uansett bedre der di er..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har haft riktigt dåligt väder men nu skiner solen igen. Jag försöker få honan tam så att vi kan sterilisera henne. Först är det Mys tur innan jag åker hem. Ha det så gott. Kram

      Radera