lördag 27 december 2014

Santa run.


När jag förra året fick höra talas om denna tilldragelse visste jag att jag skulle vilja vara med om detta någon gång.

Så i år blev det av. Vi var tre härifrån som gick tillsammans med finsk-grekiska föreningen.

Klockan 11 samlades vi men sedan kom en rejäl regnskur så vi släpptees inte iväg förrän det var uppehåll igen. Efter en dryg timma.

Det var mycket musik längs gatorna så det blev mer dans än promenad.
Det var inte tal om att springa trots att det heter Santa run.

Det roliga är att alla är klädda exakt lika. När man har betalat anmälningsavgiften som för övrigt går till välgörande ändamål, får man hämta ut en tomtemundering med alla tillbehör.

Vi hörde att vi var drygt 5 000 personer och att detta var det största Santa run i Europa.





Några vänner.














Undrar just om han också varit med.

Det här var något alldeles speciellt och jag hoppas kunna vara med något annat år igen.

Dags att iordningställa det sista innan hemfärd.


Vissa klagar och tycker att jag är tråkig som inte visar mig så ofta.
Jag lovar att bättra mig så håll till godo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar