fredag 12 december 2014

Lucia.

Ja. inte får man någon advent eller luciakänsla här inte. Nu har det spöregnat och då menar jag ordentliga regn ibland med hårda vindar, i flera dagar.
Det är rått och kallt och det är svårt att få någon riktig värme inomhus eftersom husen saknar isolering. Fukten håller avfuktaren borta och jag är tacksam för att Henrik tänkte på det sist han var här. Håller värmen med riktiga skidunderkläder och lager på lager. På natten är det duntäcke som gäller.
Vädret växlar snabbt och för några dagar sedan gick jag en promenad till det lilla kapellet i Agio Apostoli.

Promenaden började genom olivlunden

och fortsatte på stranden.

Mörka moln drog in samtidigt som solen sken vilket gjorde ljusförhållandet speciellt, vilket framgår  på följande bilder.


































Jag fotoshopar aldrig mina bilder utan utmaningen är att hitta olika ljus och väderförhållanden.
Om du vill använda mina bilder vill jag att du frågar mig först. Har just råkat ut för att jag såg en bild jag tagit,i en tidning. Någon hade använt den utan att fråga och det är inte Ok.

Nu till något helt annat. Lucia och bröllopsdag. 25 år. Det får vi fira ordentligt när jag kommer hem.
Grattis på dig gubben min!

Här är inte luciafirande så vanligt men på söndag ska svenska skolan lussa för oss.
Ha nu en riktigt fin luciadag med mycket firande.

4 kommentarer:

  1. Hej, fina bilder och grattis till bröllopsdagen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Christina och jag hoppas du får en God Jul!

      Radera
  2. Härliga bilder Gunilla! Men vad tråkigt om någon använder dem utan att fråga, måste kännas konstigt. Grattis i efterskott till bröllopsdagen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din hälsning, Ja, du förstår säkert min reaktion när jag fick se mina bilder publicerade utan min vetskap dessutom uppgavs inte vem som hade tagit bilderna, Fräckt tycker jag. Hoppas du har en fin och lugn vecka så här innan jul.

      Radera