måndag 1 december 2014

Kalo mina.

Lilla My hade bla ett starkt infekterat öga.
Trevlig månad önskar jag alla mina bloggläsare.

För min del hoppas jag att följande veckor blir bättre än den senaste..

Förra söndagen blev jag matförgiftad av räkor och de två följande dagarna vill jag under inga omständigheter ha tillbaka. När jag så hade frisknat till fick jag åka till veterinären för katterna visade alla tecken på kattinfluensa, trots att Kasper är vaccinerad. Nu blir det återbesök och vaccinationer igen.
På onsdag ska vi försöka fånga in den enda vildkatthona som finns i området. Hon ska steriliseras. Det skulle göra stor skillnad eftersom det finns många hankatter här.
Just nu har regeringen bestämt att vildkatter och lösdrivande hundar ska behandlas på statens bekostnad.

I går beställde jag biljetten hem till Sverige igen.

Jag åker hem till nyår men först kommer jag att fira en alternativ jul med mina vänner här.
Nu är längtan hem stor efter alla mina kära därhemma.




1 kommentar:

  1. Så flott! Er d Lille Liisa du mener? Synd jeg ikke er der. Jeg kunne hatt henne i rekonvalesens.Håper det går bra med både deg og kattene. Klem

    SvaraRadera